Dan broja 112
U 2023. godini na broju 112 zabilježeno je ukupno 1.967.116 poziva
Dan europskog broja 112 obilježava se 11. veljače. Naime, Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav pružanja pomoći građanima. Besplatnim pozivom na broj 112 u bilo kojoj državi članici Europske unije možete zatražiti pomoć hitnih službi (policije, vatrogasaca, hitne medicinske službe). Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače (11.2.) ustanovljen kao Dan europskog broja 112.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Sustav 112 u RH čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini.
U Republici Hrvatskoj je moguće zatražiti pomoć pozivanjem broja 112 putem fiksnog ili mobilnog telefonskog uređaja te e-poziva (eCall), automatskog poziva na broj 112 iz vozila koja imaju ugrađen takav sustav.
Slanje SMS ili telefaks poruke na broj 112 namijenjeno je prvenstveno osobama koje ne mogu govornim pozivom uspostaviti komunikaciju s operaterom na broju 112. Najkasnije do sredine 2027. godine omogućit će se osobama s invaliditetom jednaka mogućnost pristupa hitnim službama kao i drugim korisnicima.
Od uspostave broja 112 u Republici Hrvatskoj od 2005. do kraja 2023. godine na broju 112 zabilježeno je nešto više od 35,8 milijuna poziva.
U 2023. godini na broju 112 zabilježeno je ukupno 1.967.116 poziva od kojih su kod 68,9% poziva postupale hitne i druge nadležne službe.
Gotovo 51% bilo je namjenskih poziva na broj 112, poziva temeljem kojih su zatražene intervencije hitnih i drugih nadležnih službi ili operativnih snaga sustava civilne zaštite.
Ravnateljstvo civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova kontinuirano unaprjeđuje sustav 112 kao element kohezije sustava civilne zaštite.
U Hrvatskoj je broj 112 prepoznat kao broj na koji se turisti i građani mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Više o osnovnim značajkama i funkcioniranju sustava 112 pročitajte u brošuri pored članka.